Salus Psikolojik Danışmanlık Merkezi
Telefon
WhatsApp
İnstagram

Bizimle İletişime Geç

0 (506) 586 87 10

Yenişehir Mah. Ravza Caddesi 56.Sokak No:2E

İletişim Adresimiz

Eğitimde Psikoloji: Öğrencilerin Motivasyonunu Artırma Yolları

17.11.2023 09:47

Eğitimde Psikoloji: Öğrencilerin Motivasyonunu Artırma Yolları

Eğitim, her toplumun temel taşıdır ve öğrencilerin motivasyonu, bu önemli sürecin anahtarıdır. Aynı zamanda eğitim, bireylerin bilgi ve becerilerini geliştirmeleri için önemli bir süreçtir Öğrencilerin, eğitim sürecine aktif katılımları ve öğrenmeye olan istekleri, başarılarını etkileyen kritik bir faktördür. Ancak, öğrencilerin başarılı olmalarını ve öğrenmeye istekli olmalarını sağlamak, sadece ders kitapları ve sınıf saatleri ile sınırlı değildir. Öğrencilerin motivasyonunu artırmak için kullanılabilecek bazı psikolojik stratejiler:

Anlamlı ve İlgili Konuları İşleyin:

Öğrencilerin motivasyonunu artırmak için öğretmenlerin, ders içeriğini öğrencilerin günlük yaşamlarıyla ilişkilendirmesi önemlidir. Öğrencilerin, derslerin gerçek dünya uygulamalarını görmeleri, öğrenmeye olan ilgilerini arttırabilir.

Öğrencilere Amaç ve Hedefler Belirletme:

Öğrencilerin, eğitim hedeflerini ve amaçlarını belirlemelerine yardımcı olmak, motivasyonlarını artırabilir. Kendi hedeflerini belirleyen öğrenciler, öğrenme sürecine daha fazla katılım ve bağlılık gösterebilirler.

Olumlu Geri Bildirim Kullanın:

Öğrencilere düzenli olarak olumlu geri bildirimler vermek, onların özsaygılarını artırabilir ve motivasyonlarını yükseltebilir. Başkalarının onların başarılarını fark ettiğini görmek, öğrencilere motive edici bir his sağlayabilir.

Zorluğu Kabul Etme:

Öğrencilere eğitim süreci içerisinde zorluklarla karşılaşmanın normal olduğunu ve zorlukların öğrenme fırsatı olduğunu öğretmek, öğrencilerin dayanıklılıklarını artırabilir.

Hikâyeler ve Anlatılar Kullanma:

İnsanlar hikâyelerle daha iyi bağ kurarlar. Öğretim materyallerini hikâyeler ve anlatılarla zenginleştirmek, öğrencilerin dikkatini çekebilir ve öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirebilir.

Özgürlük ve Sorumluluk Dengesi:

Öğrenciler, kendi öğrenme süreçlerini şekillendirmenin sorumluluğunu aldıklarında, daha fazla bağlılık ve motivasyon gösterebilirler.

Problem Çözme ve Eleştirel Düşünmeyi Teşvik Edin:

Öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmek, öğrenmeye olan motivasyonlarını artırabilir. Problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini teşvik etmek, öğrencilerin daha bağımsız ve kendinden emin hissetmelerine yardımcı olabilir.

 

 

Öz-Etkinliği Artırma:

Albert Bandura'nın geliştirdiği "öz-etkinlik" kavramı, öğrencilerin inançlarını ve özsaygılarını etkiler. Öğrencilere, öğrenme ve başarı konusundaki öz-etkilerini artırabilecekleri becerileri geliştirmeleri için fırsatlar sunmak önemlidir.

İçsel Motivasyonu Teşvik Edin:

Öğrencilerin içsel motivasyonlarını teşvik etmek, uzun vadeli öğrenme başarısını destekleyebilir. Öğrencilerin kendi ilgi ve tutkularını keşfetmelerine yardımcı olmak, öğrenmeye olan bağlılıklarını artırabilir.

Sonuç olarak, öğrencilerin motivasyonunu artırmak, eğitimde önemli bir hedeftir. Bu psikolojik stratejiler, öğretmenlerin, eğitimcilerin ve ebeveynlerin eğitim sürecinde kullanabileceği stratejilerdir. Bu stratejiler,  öğrencilerin özsaygılarını güçlendirmelerine, ilgilerini canlı tutmalarına ve öğrenme deneyimlerini daha anlamlı hale getirmelerine yardımcı olabilir. Eğitim sürecinde psikolojik stratejileri kullanmak, öğrencilere daha iyi rehberlik etmek için önemlidir ve bu stratejiler öğrencilerin başarılarını arttırmalarına yardımcı olabilir.